סערה בטבת • ביום החמישי שבים לשגרה באופן חלקי

    שלמה בן יוסף No Comments on סערה בטבת • ביום החמישי שבים לשגרה באופן חלקי
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמישה ימים לאחר הסערה ועדיין מספר כבישים חסומים. צפון-89 חורפיש, 866 ריחנייה, 8900 נוף כנרת. ש"י – 60 פסגות כוכב יאיר, 375 חוסאן ביתר עלית. י"ם- 436 נביא סמואל גבעת זאב. דרום- 234 גשר צאלים.

    למרות הבטחותיהם החוזרות ונשנות של ראשי חברת החשמל עדיין מספר יישובים מנותקים זרם החשמל. גם בערים ישנם בתים רבים שלא חוברו עדיין לחשמל.

    בירושלים הרכבת הקלה בירושלים פועלת הבוקר מ-5:30 מפסגת זאב לתחנה המרכזית וחזרה. בהמשך היום עתיד להיפתח המשך המסלול עד הר הרצל וחזרה. האוטובוסים אל ירושלים החלו לפעול בשעה 6, התחבורה מירושלים החוצה תחל בשעה 7 ובתוך העיר יפעלו הקווים מהשעה 8.

    הלימודים יתקיימו מהשעה 10 בבתי הספר והגנים שהתנאים הפיזיים והבטיחותיים מאפשרים זאת. מינהל חינוך ירושלים אישר רשימת בתי ספר וגני ילדים שיפעלו היום, רק לאחר שהתקבלה המלצת מנהלי בתי הספר\הגננת ביחד עם ועד ההורים של המוסד. העירייה מבקשת מההורים להפעיל שיקול דעת, ובמידה וההגעה מהבית לבית הספר או הגן אינה אפשרית או בטיחותית יש להישאר בבית.

    ״ההחלטה לחזור ללימודים מחר בירושלים תמוהה, גם אם יש בתי"ס שמצבם תקין, עדיין דרכי הגישה המדרכות ומפרצי הרמזורים האוטובוסים ומעברי החציה מלאים בערמות שלג שחלקו הפך לקרח זו סכנת חיים' אמר אתמול ח"כ אשר.

    ומירושלים לביתר, כביש המנהרות וכביש עוקף חוסאן חסומים עדיין לתנועה בשל חשש מהחלקות. כביש עין כרם/בית שמש פתוחים בשני הכיוונים. הלימודים בכל מוסדות החינוך ובכל הגילאים יחלו בשעה 10:00.

    עדכון: לאחר פיזור מלח, בדקות הקרובות עוקף חוסאן וכביש המנהרות ייפתחו לתנועה.

    בצפת אין לימודים עדיין בכל העיר.

    המפכ״ל שלח אגרת לשוטרים: "אני מבקש להודות לשוטרים/ות, לקצינים/ות, לוחמים/ות מג"ב, למתנדבים/ות ולכלל הכוחות אשר בצעו מלאכתם במהלך הימים האחרונים לילות כימים בתנאי מזג אויר קשים במיוחד מתוך תחושה של מסירות ושליחות, במטרה להציל חיים ולהבטיח שלומם ובטחונם האישי של אזרחי המדינה. ישר כח, גאה בכם! "

    בישיבת וועדת הכלכלה היום אמר יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל כי הוא מבקש להתנצל בפני אלה שנותק להם החשמל וכי החברה פעולת להחזיר את החשמל לכולם. "בשיא הסערה היו מנותקים כ-60 אלף משפחות, ועכשיו למעט מספר מאות משפחות שלא מחוברות לחשמל חיברנו חשמל לכל היישובים. שיקום הרשת יארך עוד מספר חודשים. כרגע חלק גדול מהרשתות זה אלתור, למשל יש עכשיו 50 גנרטורים, יש כ-60 קילומטר של כבלים שנקרעו. מבחינת האזרח היום כולם צריכים לקבל חשמל, רובם ככולם באמצעות הרשת. מצב החירום בחברה נמשך, צוותי החיבור מסתובבים בירושלים ובכל היישובים, עוברים מבית לבית ומוודאים איפה יש בעיות חשמל. היום יגיע החשמל לכל המשפחות. אנחנו אחרי המשבר בחלק הראשון. עד היום פינינו 6,000 עצים שנפלו על עמודי חשמל ואני רוצה להודות לעובדי החברה וההנהלה".

    הלל לייבוביץ' מנכ"ל רמת תמיר בירושלים: מסתבר שהגנרטור שנמצא ברמת תמיר, סייע לא רק לדיירים המבוגרים במקום אלא גם לחברת החשמל ושאר תושבי ירושלים, לייבוביץ' מספר כי במהלך הסערה סייעה לחברת החשמל "בגלל הגנרטור שיש לנו במקום, בשבוע האחרון חברת החשמל ביקשה מאתנו להפעיל אותו ובכך להפחית את העומס על תשתית החשמל הכללית באזור כדי שתוכל לספק חשמל לתושבי ירושלים".



    0 תגובות